Saturday, March 15, 2008

SAYA amat menyesal dengan keputusan pilihan raya umum yang lalu. Saya juga terfikir kenapa rakyat terutama orang Melayu begitu mengikut perasaan tanpa memikirkan masa depan bangsa dan negara kita?

Kini DAP memerintah di Pulau Pinang dan dominan di Perak, Selangor dan Wilayah Persekutuan. Lihat sahaja Pulau Pinang, sebaik sahaja angkat sumpah, Ketua Menteri baru, Lim Guan Eng bertindak untuk membebaskan negeri itu daripada DEB. Dalam bahasa lain, ia bermakna pemansuhan. Inikah yang dikehendaki oleh orang Melayu terutama di Pulau Pinang?

Tahukah anda DEB digubal untuk memastikan orang Melayu yang sebahagian besar masih ketinggalan dalam menikmati sedikit keistimewaan dalam mendapatkan kontrak kerajaan. Jika ini dihapuskan, mampukah orang Melayu untuk memasuki tender dan berlawan dengan syarikat Cina yang diketahui lebih berjaya dan mempunyai kedudukan kewangan yang kuat?

Orang Cina juga seakan-akan tidak faham bahawa walaupun mereka tidak dapat kontrak terus daripada kerajaan tetapi bukankah kebanyakan kerja disubkan kepada mereka? Barang-barang pembinaan juga dibeli daripada peniaga Cina, yang menguasai industri tersebut dan rantaian pembekalan. Inilah sebabnya DEB digubal, jika kontrak dapat pada orang Melayu, orang Cina juga dapat hasil daripadanya. Tetapi jika dapat terus kepada orang Cina, mahukah mereka membeli barang binaan daripada orang Melayu?

Cubalah fikir dan sedar wahai orang Melayu yang tidak berfikir sebelum membuat keputusan. Kerajaan kita sentiasa menjaga hak kita sebagai rakyat asal negara ini dan dalam masa yang sama menjaga hak kaum lain. Jika selama ini kaum Cina dan India kononnya dipinggirkan, masakan boleh ramai usahawan Cina membuka dan memenuhi gedung, kedai di setiap bandar di Malaysia? Begitu juga orang India yang semakin ramai berjaya sebagai profesional seperti peguam, doktor dan usahawan.

Sekarang orang Melayu sendiri menderhaka kepada bangsa sendiri. Lihatlah apa akan jadi kepada orang Melayu di Pulau Pinang. Saya rasa negeri itu akan jadi Singapura yang kedua jika kerajaan tidak tegas dengan pendirian yang diambil.

Janganlah masih melimpahkan kekayaan Kerajaan Pusat ke Pulau Pinang, sebaliknya jagalah rakyat yang menyokong kerajaan seperti di Terengganu, Sabah, Sarawak, Perlis, Melaka, Negeri Sembilan dan Pahang.

Tunjukkan kepada rakyat yang menyokong penuh kerajaan bahawa undi dan kepercayaan kami dihargai. Jika tidak anda akan lihat lebih banyak negeri di Malaysia akan terlepas kepada DAP.

Kaum Cina amat sukar difahami, mereka hanya akan bersama dengan orang yang boleh membawa untung kepada mereka. Inilah sikap mereka dulu, kini dan selamanya. Sebaliknya orang Melayu pula sudah lali dengan sikap mengagungkan kaum lain selain bangsa sendiri. Buruk sangatkah pihak kerajaan sehingga anda sanggup menggadai maruah dan negeri kepada kaum lain?

Adakah anda fikir setelah DAP menerajui Pulau Pinang, mereka akan memberi kontrak kepada orang Melayu? Tentu mereka akan menjaga penyokong DAP dan kaum mereka sendiri?

Siapa juga yang menerajui kerajaan akan menjaga orangnya sendiri, jadi janganlah mengatakan kerajaan sekarang hanya memberi kontrak kepada kroninya sahaja. Perkara ini juga berlaku di Kelantan, dan akan berlaku di Pulau Pinang, Kedah, Perak dan Selangor.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Haku tak sokong mana2 parti politik (tak minat sangat)....mana yg baik utk negara aku sokong...mmg btoi PRU12 bawu2 nih agak memeranjatkan....BN banyak hilang kuasa dlm beberapa negeri...

Dan paling ketara adalah kat Penang....Ketua Menteri bawu angkat sumpah jerk...terus dia hapuskan saman dan lesen penjaja kat penang...terutamanya kat pulau...apa agaknya tujuan dia...

Macam kat Perak...da ada plak kerajaan campuran..PAS...PKR...DAP....nasib bek la Perak negeri bersultan....kalo tak la...mmg jd Penang gak la jawabnya....

Tiap parti ada pro ada kontra...biasalah org bila ada kuasa...hhmmm....



Thursday, March 13, 2008



Peh2....layanzz ini lagu...yaribbaaaaaaaaaaa....
Photobucket

Saper nak koleksi 3gp...sila dptkan kaset berkenaan di kedai beskal yg berhampiran dgn anda...sementara stok masih ada....ahahahaha
Photobucket


Tarak skulah ker...??
Photobucket

Negara mana yang berani letak sign mcm tu...ahahahahahaha...
Photobucket


Agak2 ade tak sign mcm tu ek...ekekekeke..
Photobucket

Butak dan anda...ekekeke...
Photobucket

Ehem....!!!!!!!
Photobucket

Sila Bagik Perhatian Semua Ya....!!!
ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more


Untuk makluman semua..tu bukan keter haku k...ekekeke....
Photobucket

Pic ni la yg paling haku minat...sempoi giler la...sejak zaman majalah Ujang dulu...hurmmm...




Peh..lawo tak trademark haku kat ateh tu...ekeke....

masuk paper omputih siut....ekekeke...

Tapi tu la..pecah plak pic tu...ni cameraman nye keje la nih..tak reti nak hamik...men2 keja...potong gaji kang bawu tau....

Toce Nomie...Hait...!!

Wednesday, March 12, 2008

Tenkiu pada nomie comel sebab dia sanggup tulun haku buat header utk blog haku nih...

seb bek dia ada..kalo tak tak reti haku nak buat mcm mana...

ingat nak suh buat mcm dia punye tp jiwang la plak...tak leh tak leh..gua rock beb...layanz dangdut...mana layan bunge2 nih

Ciken Pok Nih....

Da masuk 3 hari da hekal kene ciken pok nih...cian aku tgk dia...

Merah2 badan dia...bintik2...gatal..tido pon tak lena...

dok merengek jerk...adeh...

Ubat da abih sapu 1 badan dia...td bawu beli ubat dr farmasi...kasik lumur badan dia...kasik sejuk skit...kalo tak tangan dia dok garu jerk....tak reti dok diam

Harap2 dia cepat la sembuh....seb bek ibu dia cuti..kalo tak pasal la aku kene cuti lagik...

Da la raya bawu nih aku kene cuti 3 minggu sebab wan yg jaga dia tu kene jaga anak dia pas operate plak....adeh....abih cuti aku...

Perfect game 300 jatuhan pin

Tuesday, March 11, 2008



Lu orang tgk ni plak...perfect game tuh...

Strike sokmo...aduhai....bila lah aku boleh buat mcm tu...

Bowling Style...




Hahaha..kowang pernah tgk org men bowling mcm ni???

Ha..kat malaysia rasa takder kut...tp tgk org tu buat..bley strike tu..peh...dasat2...

Jgnkan strike..spare pon bley...peh..saspek gua sama lu..

Tak mungkin haku dpt buat mcm tu...ahahaha...

Samseng ka..??



Peh...Tak bley blah wooo kalo dpt plat keter mcm ni.....

Mmg sah samseng jalan raya nih....ahahaha

Monday, March 10, 2008

video

Huhu...No komen...

Huarghhh...!!!!!!!!!!

Hermm.....Aaaaaaa.....Pebenda la aku nak type ek....blur2...

Kelmarin haku balik kg mertua aku kat pilah...

Pehhh....dia punya jammed....dr Nilai lagik...mmg HAMPEH....!!!!!!

Dari Taman Melati pkl 9 mlm..sampai kg 12.30 mlm...uwaaaa...

sama mcm masa aku balik raya haji bawu2 nih....

mende la diorang nih..mcm takde hari len la mau balik...time aku balik tu la semua nak balik sama....

tapi takper la....slow2 pon....janji selamat...tp tu la..masalahnya kuyu mata gua nih...sayuppppppppp jerk gua tgk h'way tu...ahahaha....

balik ke KL pon same gak..ade ke patut org tuko tayar pecah tepi hway boleh jammed dr senawang....tak ker mcm CILAKA...!!!!!

gile2 prihatin rakyat malaysia nih....tp tak agak2 dan tak bertempat....mmg nak kene sekeh paler diorang memasing nih....arghhhhhh...




Sape lagik hampeh??

Seorang lelaki bernama Rashid yang baru saja menjalani malam pertama bersama isteri barunya, menceritakan tentang kemusykilannya kepada seorang sahabatnya, Jamil.

"Wah, gila juga! Ternyata memang benar," ujar Rashid . "Kebiasaan yang sering
kita lakukan ketika masih bujang, boleh berulang pada malam pengantin."

"Maksud kau? Sebenarnya apa yang berlaku semalam?" si Jamil ingin tahu.

"Begini. Kau kan tau kalau sewaktu bujang aku suka melanggan perempuan?"

"Ha'ah. Tapi bukan ke kau kata dah insaf dah, nak taubat selepas berkahwin?"

"Memang la. Tapi aku tersilap buat something semalam."

"Ye ke? Apa yang kau dah buat?"

"Kau tau, masa malam pengantin semalam, setelah selesai melakukan hubungan,
dalam keadaan mamai, tanpa sengaja aku memberikan wang RM100 pada isteri aku."

"Wah, gila kau??!" Jamil terperanjat.

"Bukan aku sengaja! Dah benda nak terjadi, nak buat macamana.." jawab Rashid
dengan muka mencuka.

"Habis, bagaimana? Isteri kau marah ke?"

"Itulah masalahnya," Rashid menjawab.

"Dalam keadaan separuh sedar dia menjawab, 'Terima Kasih Bang, datang lagi ya'...!"



Teka2 saper lagik hampeh

Anak Terong....

Ada seorang wanita datang ke klinik, umur 50 tahun, penampilan masih ok lah, dia mengeluh kencing kadang-kadang ada rasa sakit.

Biasalah doktor pun melakukan pemeriksaan rutin termasuk menyuruh wanita itu periksa
urinenya. Besok paginya si wanita itu kencing dan dimasukan ke botol lalu menyuruh
pembantunya untuk bawa botol itu ke klinik, pada waktu itu hujan lebat dan pembantu si
wanita itu tiba-tiba tergelicik, sehingga menyebabkan botol yang dibawanya pecah.

Dia bingung nak minta majikannya kencing lagi takut, pasti kena hamuk, lalu dia berpikir, lebih baik aku ganti air kencingku aja daripada kena hamuk. Si pembantu itu pun cari botol dan kencing lalu dikirim ke klinik dan dia pulang sambil membawa resit tanda terima lalu diserahkan kpd majikannya.

Keesokan harinya wanita itu datang ke klinik lagi, dan doktor itu terkejut melihat hasil
urinenya, lalu bertanya kpd wanita itu:


Doktor : Puan mempunyai suami?

Wanita : Tidak, dah lama jadi janda, suami saya meninggal.

Doktor: : Maaf, apakah puan punya boyfriend atau lelaki yang suka menemani puan.

Wanita: Tidak, saya dirumah saja, kadang2 ikut kegiatan sosial sikit- sikit.

Doktor jadi tambah bingung, tapi sebagai doktor mesti berwibawa dimuka pesakit,
akhirnya doktor itu berkata:

Doktor : Puannnnnn, (dengan nada sehalus mungkin), dari hasil pemeriksaan air kencing
yang saya jalankan saya mengucapkan tahniah kepada puan, krn ternyata puan
saat ini sedang mengandung, jadi mungkin rasa sakit masa kencing itu diakibatkan kerana kehamilan puan dan untuk itu saya beri surat supaya puan dirujuk oleh doktor ibu mengandung untuk merawat kandungan puan.

Muka si wanita itu tiba-tiba pucat, akhirnya dengan langkah longlai dia berjalan pulang.

Sesampainya dirumah wanita itu lari ke dapur dan membuka almari lalu mengambil TERONG UNGU YANG BESAR DAN PANJANG yang disimpannya, lalu dia membanting-banting terung itu ke meja sampai hancur sambil berkata:

SIAL KAU TERONG...! SIAL KAU TERONG...! PASAL DEK KAULAH AKU MENGANDUNG, MACAMANA ANAK AKU NANTI RUPANYA, JANGAN-JANGAN NANTI MUKANYA UNGU, SIAL KAU! AKU TAK MAU PAKAI KAU LAGI!!!

Hahahaha....

Saper Yang Buta?

Seorang lelaki buta memasuki sebuah retoran. Amin, pemilik restoran berkenaan pergi ke arah lelaki buta itu dan menghulurkan menu. 'Encik, saya kan orang buta, saya tak boleh membaca menu. Tolong bawakan sudu kotor yang telah digunakan oleh pengunjung restoran ini, dan saya akan menciumnya. Dari situ nanti saya akan tau masakan apa yang enak untuk dipesan,' kata lelaki buta.

Amin pun mengumpulkan beberapa puluh batang sudu yang belum dibasuh dan berikannya kepada lelaki tersebut. 'saya nak ikan patin masak asam, daging goreng kicap dengan sayur keladi masak lemak cili padi,' kata lelaki buta itu selepas mencium sudu-sudu berkenaan satu persatu.

Terkejut Amin, memang ketiga-tiga masakan itu adalah menu kegemaran para pengunjung restorannya! Beberapa hari kemudian lelaki buta itu datang lagi dan meminta untuk mencium sudu-sudu yang sudah digunakan. Masalahnya ketika itu hanya tinggal sebatang sudu saja yang telah digunakan untuk makan menu lainnya.

Amin pun berikan sudu itu kepada lelaki buta tersebut. 'Bau sudu yang ini sedap juga, seperti baru digunakan untuk makan kerabu sotong dengan sayur kailan dan ikan siakap tiga rasa...' kata lelaki buta.

Tepat sekalli! Lelaki buta itu untuk ketiga kalinya datang semula kerestoran Amin beberapa hari kemudian. Bagaimanapun, dia dattang pada waktu pagi sebelum ada seorang pun pengunjung yang datang. Ketika itu juga tidak ada sudu bekas diguna yang boleh diberikan untuk dihidu oleh lelaki buta.

Tiba-tiba Amin terfikir untuk mengenakan lelaki buta itu. Dia pun pergi ke dapur dan menghampiri isterinya yang menjadi tukang masak di restoran itu. Amin berikan sebatang sudu dan berkata, 'Yati,garu sudu ni kat ketiak awak tu.'

Isterinya, Yati terkejut. 'Apalah abang ni, mengarut aja!' kata Yati ,tidak paham. 'alah... ikut ajalahhhh, untuk kemajuan restoran kita ni,' balas Amin, terus memaksa. Mahu tidak mahu, Yati menenyeh dan menggonyoh-gonyoh sudu tersebut di celah ketiaknya yang berpeluh.

Amin membawa sudu tersebut kepada lelaki buta yang sedang duduk menunggu. Lelaki buta itu pun mencium sudu berkenaan. Hidungnya kembang kempis. Mukanya berubah.

Tiba-tiba lelaki buta itu menoleh ke arah Amin dan berkata....' Saya tak sangka makwe lama saya, Yati bekerja di sini. Boleh saya jumpa dia, encik?'
Muahahahhahahah. ...!!! kan cinta itu buta...

TePoN TePoN...!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mamat : Weh, nampak tipon aku tak?Mana letak ntah..

Awek : Tipon pon bleh ilang..Carilaa tempat dok pasang post** tu.(malas nak layan..)

Mamat : Try miss call sat nak dengaq bunyi..019 bla..bla..la...

Awek : Tu bunyi??

Mamat : Eh, dalam poket akula. Mekacih bagi no tipon, nak minta malu..

Awek : Chiiiisssss....

Hahahaha...hamik ko....ilmu ni kowang bley try kalo kowang malu nak mintak no tepon kat awek ...ahaks...

Larikkkkkkkkkkkkk....!!!!!!!!

Tengkurak dan Anda...Hahaha




Pic tu haku jumpa kat blog mane ntah....lupe plak...ehehe..

minat plak aku dgn gambo tengkurak tuh...ekeke...

selalu jumpe kat jalan raye jerk....ni plak utk saper2 yg ponteng poser....peh...ganaz...ahahaha...