Monday, December 29, 2008

Sunday, December 21, 2008

Saturday, December 20, 2008



Mari anak² kite nyanyi sama² yer

Friday, December 19, 2008







Friday, December 5, 2008

minggu ni..minggu busan...tak reti nak buat aper...aku ngadap pc..pc ngadap aku balik...nak layan anime gundam aku..malas lak...takpelah len kali je la..

sudahnya..aku belek² la pokcik google...terserempak la dgn benda yg menarik perhatian aku...antaranya...rated utk posting..ala yg bentuk bintang tu...pehni kowang vote la yer tiap post aku....ikut suke korang la nak vote poor ke..good ker....lg 1 ...basic html..yg bagi ayat gerak²..hua hua hua...

godek punye godek..bek punyer...berjaya gak aku mekap blog haku nih...walau tak selawo dak² lain...tp ni pon kire ok la...antam...

pehtu g jenguk² dak² nye blog...peh..mcm hepi jerk ade yg g shuping ler...yg g tgk wyg ler...yg lepak la....yg terpaksa buat tag la...paksa rela lak tu...ahaks...ikut suke korang la...

bukan ape..zaman da berlalu...lama gak aku tak g tgk wyg...takpela..nanti² je la...

lg pe aku buat eh....aaaaa...mcm biasa..belek kg gabanz aku kat travian tu...upgrade mana yg boleh...defend bg bek punya kasik susah mau tembus..ehehe...

oh yer..lupe plak..semalam aku bawu upgrade pc haku ni dr xp ke vista business edition...ORI wooo...mana dpt..ade lah...tak men la curik²...ahahaha...sehari gak la nak faham vista nih...dan 1 hari gak la aku pening pasal tenet stimik haku tak leh guna...bukan pe..sbelom nih member aku da set stimik ni jd auto...kire cocok jerk soket kabel dia kat cpu dia..terus on ...ni tak leh lak...cis cis...

terpaksa la aku dail 100...awex telekom yg angkat...aku pon tanya la pasal pe tak leh sebelum ni boleh...terkial gak dia nak jawab...sbb aku rase dia tu tgh buka buku manual kut...ahahaha...bukan per...dia sendiri pon tak tau...sudahnya..dia suh buat tu ni tak leh...dia suh aku reset jerk modem tu...so pasni takde gah nak auto²..nak gune tenet kene masuk username dgn paswed semua...e'eleh...malas nye haku...tp nak buat mcm mana...terpaksa la..kalo tak...rugi bawo kat tekom tu...

so k la...len kali haku bebel...nak g baca komik wira tunggal yg aku bawu beli...cau cin cau

Thursday, December 4, 2008

tika ku tgk wajahnya...tgk dia bermain..tgk dia meragam...teletah dia...hilang rasa penat...terhibur...walau pon agak nakal...selalu kene cubit...selalu kene jentik...tp budak...tetap budak...

itulah anak sulung ku..lais haikal...bawu² ni aku bawak dia g gunting rambut...bagi pendek...hmm..terserlah wajah comey dia...

sebelum tu aku bawak dia g taman permainan...tgk dia berlari...main gelongsor...tertanya diri sendiri...tak ku sangka ku telah punyai seorang anak dan menjadi seorang ayah...

walau terasa sedikit bebannya..tp itulah t'jawab ku sebagai seorang ayah...tersentuh bile terfikir...pengorbanannya d tinggalkan ibunya ke maktab...dan aku yg memikul t'jawab itu...apalah seorang budak kecil yg hanya tahu main..bile bertanya..ibu..nak ibu...kadang aku bg tahu dia...ibu g sekolah...ibu g kerja...walau seolah dia faham apa yg ku sampaikan...tetapi pertanyaan tetap ada...seolah tak puas hati...

bile malam...masa dia tidur...tanpa d sangka..jatuh mengalir mata ku...terasa sayu...tenang jiwa ku....membelai rambutnya...melihat dia nyenyak d buai mimpi tanpa memikirkan hal² dunia..

dan aku...sentiasa memohon pada Nya..semoga d murahkan lg rezeki ku hendaknya..amin
adussssssss..tak pasal haku kene tag² ni...takpelah...org da amanahkan kat kite...kite buat le yer ..tq qis


*7 Fakta tentang AKU

♥ kuat tido
♥ tak suke marah²
♥ suke men game
♥ kerap g men boling kat EP
♥ bes bila dpt kenekan org
♥ ngorat anak dara blkg rumah
♥ nakal!

*7 Perkara menakutkan saya di dunia
♥ kalau hilang org tersayang
♥ kalau ilang kekawan
♥ kalau ilang harga diri
♥ kes jenayah
♥ antu!!!!!!
♥ binatang berbisa hiks!!
♥ masa depan.. (tiruk qis punye)

*7 Lagu wat masa sekarang
♥ semua dengar..antam je janji hilang boring







*7 Perkara selalu disebut
♥ ya allah
♥ aduyai
♥ woi
♥ giler
♥ e'eleh
♥ sengall..
♥ sabar je la

*7 Perkara yg amat bernilai
♥ diri sendiri
♥ isteri
♥ anak
♥ keluarga
♥ kawan
♥ keluarga mertua
♥ maruah diri


*7 Pertama kali dalam hidup saya
♥ kene tag !








*7 Orang bertuah sambung tag ni....
♥ takde sorang pon sbb aku tau semua org da dpt benda ni






Tuesday, December 2, 2008

Aku tengok blog budak² ni..peh...mengancam...ehehe...blogger sejati gitu

Tak mcm aku ni...menten jerk...tak reti la nak sumbat layout yg canggih²..ade try gak..tp asik tak boleh jerk...so dr sakit hati bek la duk mcm ni...original

Lagi pon bukan nak taruk slalu sangat..tak reti nak bebel aper..yg penting dpt dengar lagu da cokop...maklumla...opis ni mane de radio...asik dengar suare sumbang budak² ni nyanyi je hari² sampai tinger pon naik sumbang...

Monday, December 1, 2008

Jejaka melayu terakhir malaysia


Mana satu pilihan hati...

Pilih²....jejaka macho untuk d jual

Friday, November 28, 2008

Imah, seorang janda yang muda, jelita dan seksi tinggal seorang diri di sebuah banglo dua tingkat. Ramai lelaki tidak kira tua atau muda menggilainya tapi Imah tidak pernah melayan. Siapakah agaknya lelaki yang berjaya memikatnya? Sungguh bertuah lelaki itu kerana harta- harta Imah bernilai berjuta, hasil peninggalan suaminya seorang ahli perniagaan yang berjaya.

Kini sudah masuk tahun ke-3 Imah tidak bersuami. Sudah lama dia bersabar.
Dalam hatinya yang sepi itu, sebenarnya beliau tidak menafikan dirinya memang kehausan teman. Apatah lagi dirinya kini kian bergetah kembali, yang longgar pun sudah rapat, yang cantik pun pun makin bertambah cantik lagi. Ini juga adalah hasil daripada minatnya yang mendalam terhadap barangan kosmetik dan barangan penjagaan diri. Dalam sikapnya yang tidak mengendahkan lelaki namun pada malam ini beliau amat berharap mana-mana lelaki akan datang kepadanya. Sesiapa sahaja yang datang malam ini beliau akan sudi menghulurkan tangan. Tambahan lagi, Imah tinggal berseorangan dalam kegelapan.

Bekalan elektrik petang tadi sudah
terputus. Imah amat kehausan sekali. Perasaan Imah semakin resah. Sabar Imah menunggu, sejam dirasakan bagaikan sehari. Keresahan dan degupan jantungnya makin memuncak. Tuk!!!Tukkk! Tiba-tiba tingkap rumahnya diketuk orang. "Ohhhh! Syukurlah!!!"kata Imah di dalam hatinya. Imah terus berlari membuka tingkap rumahnya yang diketuk itu. Apabila tingkap dibuka, muncul seorang lelaki umur dalam lingkungan 30an berambut mawi melemparkan senyuman manis kepada Imah. Imah pun membalas senyuman itu. Senyuman mereka berdua jelas kelihatan di dalam samar-samar cahaya torch light milik lelaki itu. Lantas, lelaki itu menghulurkan tangan kanannya lalu disambut oleh Imah.

Inilah saat pertama kalinya Imah memegang tangan lelaki semenjak suaminya meninggal dunia. Peluh Imah keluar mencurah disertai degupan jantungnya kian deras berdenyut. Lelaki itu memimpin Imah berjalan. "Adik duduklah di sini", kata lelaki itu. Imah pun duduk perlahan-lahan dan bagaikan terpukau mengikut sahaja apa arahan lelaki itu dan tiba-tiba Imah terasa punggungnya menjadi dingin. Dingin dan sejuk akibat air telah mula, membasahi punggungnya yang gebu itu.

Menyedari ada sesuatu yang tidak kena, cepat-cepat lelaki itu berkata " Ohhh!!Maaflah dik, tempat duduk dalam sampan ini kesemuanya basah kerana tempias dek air banjir ni, tapi apapun adik telah selamat!" Jawab Imah "Yalah!!Kalaulah abang tidak datang tadi, entah macam manalah nasib saya, air banjir ni nampaknya semakin naik, kalaulah ia mencecah bumbung tak tahulah apa akan terjadi. Tapi nasib baiklah air naik setakat tingkat atas rumah saya ini sahaja, jadi dapatlah saya menunggu di sini". Lelaki tadi terus menghidupkan semula engin sampannya lalu terus ke pusat pemindahan mangsa-mangsa banjir di sebuah sekolah kebangsaan.

Huuuuiii... seriusnya membaca!

Tajuk Sebenar :
Kisah seorang janda yang jadi mangsa
banjir.....
Kali mau show kat lu olang antara pic semasa opis aku membuat lawatan cik kiah ke Langkawi...walau pon aku tau aku macho dan encem..yg penting kowang jgn kutuk ok

Yang ni masa kat jeti nak naik feri...gilak..pkl 10.30 malam dr gombak...pkl 6.30 pagi sampai kuala perlis...siap2 makan minum pagi pkl 9 baru naik feri....da mcm hilang akal...nak tido dalam bas...tak lena..serupa naik unta...rase unta pon tak mcm tu...tensi2....


Yang ni lak da jd mcm kutu rayau..paler utak sungguh..check in hotel pkl 12..pkl 2 da g pekan kuah shopping sampai pkl 6 ptg...pompuan leh la..ni laki pe nak borong...aduyai....


Yang ni lak kat depan hotel aseania kat pantai cenang tempat kami tido....


Ni kat puncak dunia...ahahaha....gilak babeng la...naik keter kabel antara paling curam d dunia...kalah genting...seram...rasa nak bunuh diri pon ade...tp tp tp tp...mmg BEST
Orang kata bile kite da kaya..kite akan lupa pada Nya....btoi ker???
Ntah la..mungkin ya..mungkin tidak...semuanya terpulang pada diri sendiri...
Kite hidup ini ada ujian..ada dugaan...makin berat ujian itu datang...makin sayang Dia pada kita
Dan itu la yg hadir pada aku...moga2 dengan ujian yg mendatang ni..makin mendekatkan diri ku padaNya..amin

Kadang kite terlupa...apa yg kite alami secara tanpa sedar kite akan menyalahkan takdir...kenapa kite...mengapa kite...semuanya kite....sampai kite terlupa sebenarnya ada org lain yg lagi teruk...lagi berat ujian yg d terima...

Apakah kita masih tidak bersyukur atas nikmat dan rahmat Nya yg d berikan kepada kita...kesihatan...masih mampu bernafas...masih mampu berjalan..berdiri..bercakap..melihat...

Dunia2....ini lah cabarannya...kite yg d amanahkan sebagai khalifah Nya d muka bumi ini...semiskin mana kite..ada lg yg lg miskin....seteruk mana kite masih ada lagi yg teruk drpd kite

Moga2 dengan dugaan ni menambahkan lagi kesabaran diri ku...mematangkan diri ku....amin

Thursday, November 20, 2008

Yosssssssss............ini malam aku akan bertolak ke langkawi...bercuti makan hangin....opis buat rombongan Cik Kiah perabih duit suping2 kat sana....
Naik bas dr Gombak pkl 10 ..tu janji melayu la..ntah pkl baper yg sebetulnya nak gerak..haku pon tarak tau....biokan....yg penting haku naik..dodok...dan tido..tau2 da sampe....
Cian hekal kene tinggal lagi...aduyaiiiiiiii....sabar eh...thn depan papa bawak hekal dgn ibu g jalan2 lak eh..bg can papa ko nih nak meronggeng dulu

Wednesday, November 12, 2008



Kejadian ini d katakan berlaku dalam sebuah disco d negeri Arab...tak tahu nak komen apa tp yg pasti balsan yg d terima adalah bentuk CASH...
Wahhhhhh...hari ni pon mcm semalam gak....mmg cilaka punya pompan....kali ni kuar simpang mcm bapak dia punya jalan jerk....BABIIIIIIIIII.....nyaris tak eksiden lg.....

heran btoi aku....mmg pompan bawak mcm tu ker....ikut dan jerk tak piki org lain.....nasib baik bawu lepas makan....kalo tgh lapo td mau aku berenti aku makan pompan tu.....sialan...
Tips menghargai pasangan. Tips ini adalah untuk pasangan yang sah dinikahkan, bagi yang belum tu, boley jugak baca untuk knowledge

1. Anggap pasangan seperti diri sendiri
Menganggap pasangan sebagai diri sendiri yang harus dihargai,
dibelai, dihormati, disayangi dan dikasihi. Semua orang suka dibelai
dan dikasihi apatah lagi pasangan suami dan isteri. Mengapa selepas
berkahwin cinta tidak sehangat sewaktu bercinta. Inilah yang sering
diabaikan oleh banyak pasangan. Pasangan anda adalah cerminan diri
anda sendiri. Kemana pun anda pergi potret wajahnya perlu anda bawa
bersama. Jika ini diamalkan selalu, rumahtangga akan menjadi bahagia.

2. Isteri bukan pembantu rumah
Banyak suami menganggap bahawa kerja-kerja rumah adalah tanggungjawab
isteri seratus peratus. Walhal dalam Islam sendiri tidak ada hukum
yang mengatakan bahawa isteri wajib melakukan kerja-kerja rumah.
Cuma, ajaran Islam mengatakan bahawa wanita berkahwin yang taat
dengan suami dan Tuhan, menjaga harta dan maruah suami dengan sebaik
akan dijamin masuk syurga. Itu sahaja. Atas jaminan inilah ramai
wanita tidak berkira dengan kerja-kerja rumah yang mereka lakukan
selama ini.

3. Isteri adalah manusia
Mereka ialah kaum wanita yang penuh dengan perasaan emosi. Apabila
mereka redha dan bahagia dengan setiap perkara yang mereka lakukan,
maka perasaan mereka tenang dan gembira. Namun jika mereka tertekan
dengan apa yang berlaku, maka emosi mereka mulai berkecamuk dan
sering ingin mencari jalan keluar daripada masalah yang mereka
hadapi.

4. Ingat tarikh penting
Manusia memang suka dihargai dan dikejutkan dengan pemberian hadiah
oleh sesiapa sahaja apatah lagi daripada orang yang disayangi. Jika
suami seorang yang prihatin dan menyayangi isterinya, apalah salahnya
jika dia memberikan hadiah kepada isterinya. Hadiah tidak perlu
terlalu mahal.

Cukup sekadar seutas jam ataupun sehelai tudung. Jika 'budget' anda
tidak mencukupi, sekuntum bunga dan sekeping kad sudah memadai. Hati
isteri akan tersentuh dengan pemberian hadiah dan lebih terharu jika
anda sempat menulis sepatah dua kata penghargaan di dalamnya
spt 'terima kasih di atas segala pengorbanan sayang selama ini'

5. Bantu ringankan tugas isteri
Suami perlu turun padang membantu isteri, jika setiap hari isteri
anda bertungkus lumus memasak, membasuh dan mengemas rumah. Maka
suamipun perlu membantu. Jika anda tidak mahir memasak makanan yang
berat seperti lauk pauk cukup sekadar menggoreng ikan atau telur.
Cuba perhatikan isteri anda yang sedang menikmati makanan yang anda
masak. Tentu dia berasa gembira dan tersenyum.

6. Bawa isteri berehat
Kebanyakan suami menganggap berjauhan daripada isteri adalah suatu
kebebasan baginya. Kerana isteri tidak dapat menghidu apakah yang
dilakukan di belakangya. Kini, anda cuba terbalikkan situasi ini.
Sentiasa bawa isteri berjalan-jalan dan berehat di tempat-tempat
peranginan yang menarik seperti Genting Highlands ataupun Fraser
Hills. Walaupun ia nampak remeh, tetapi setiap isteri pasti akan
menghargai saat-saat manis sewaktu berehat di situ.

7. Ciuman khas untuk isterimu
Cuba anda tanya diri sendiri bilakah kali terakhir anda mencium dahi
isteri anda ketiak dia berehat setelah begitu penat bekerja. Tahukah
anda ciuman anda di dahi atau kucupan di bibirnya dapat menghilangkan
segala kepenatan dan tekanan pada dirinya hari itu. Begitulah kuatnya
kuasa ciuman suami kepada isteri.

8. Beri pujian kepada isteri
Jangan lokek memberi pujian kepada isteri dengan mengatakan dia
cantik dan kemas. Pujian ini penting untuk menaikkan semangat isteri
tatkala semangatnya hilang dan luntur. Memanglah wajar isteri penat
jika dia terpaksa bangun pagi seawal lima pagi bagi memastikan
semuanya beres demi kemudahan suami dan anak-anak. Kemudian tidur
pula paling lewat kerana sibuk menyediakan persiapan untuk esok hari.

9. Dengar pendapat isteri
Suami isteri perlu sering bertukar-tukar pendapat tidak kira taraf
pendidikan atau profesionalisme mereka. Isu-isu semasa boleh
dijadikan sebagai 'ice-breaking'. Kemudian, berbincanglah tentang hal
rumahtangga dan masa depan. Suami boleh bertanyakan pandangan isteri
tentang problem kerjanya. Malah isteri tentu berminat hendak
mengetahui 'gosip' pejabat selepas seharian berhempas pulas di rumah.
Dari situ isteri dapat mengenali karektor rakan-rakan pejabat suami
secara tidak langsung.

10. Penuhi hajat isteri
Bukan semua hajat isteri boleh dipenuhi oleh suami. Jika isteri
berhajatkan sebuah mesin basuh ataupun mesih jahit, pihak suami
mungkin terpaksa berfikir dua atau tiga kali sebelum memenuhinya.
Bagaimanapun, jika anda tidak berjaya memenuhi hajat isteri untuk
masa yang terdekat, simpanlah hajat isteri anda itu dan tunaikanlah
apabila anda berpeluang kelak. Bukankah pemberian itu melambangkan
habawa anda adalah suami yang amat menghargai pengorbanan isteri.

Selamat menunaikan tanggungjawab masing-masing dengan seikhlasnya...
Petua mengasihi suami

1. Bagi seorang isteri, anda perlulah menjamu mata suami anda.Lelaki
mudah terangsang oleh penglihatan matanya. Pakailah pakaian yang
menarik perhatiannya. Lemparkan senyuman yang bermakna. Berdandanlah
dengan sempurna.. selitkan jelingan-jelingan manja.

2. Sambutlah kepulangan suami anda dengan gembira dan hantarlah
pemergiannya dengan hati yang sedih dan mengharapkan kesetiaan.
Jangan lupa untuk bersalaman dan berciuman apabila dia pulang dan
Apabila dia mahu meninggalkan rumah. Uruskan perihal suami anda dari
segi makanan dan pakaiannya. Isteri yang bijak menjaga suami akan
mengambil berat mengenai dua perkara penting, pertama zakar suaminya
dan kedua perut suaminya.

3. Banyak membantu suami anda. Terutamanya apabila suami anda
bermasalah. Jangan banyak meminta-minta kerana ini akan menyebabkan
suami anda berdukacita. Walaupun anda bekerja, usah boros dalam
berbelanja, sama-samalah merancang masa depan bersama suami anda.
Rujuklah kepada suami anda dalam hal-hal yang mana anda sendiri
kurang yakin atau perkara yang melibatkan kesan terhadap ekonomi
rumahtangga.

4. Nyatakan sayang anda kepada suami anda. Ia patut dilakukan setiap
hari, walaupun setelah anda beranak cucu. Jangan anggap diri anda
terlalu tua untuk itu semua.

5. Apabila berkesempatan, sentuh dan belailah suami anda selalu.Anda
boleh mencuri-curi menciumnya ketika tidak dilihat oleh orang lain.
Anda boleh memegang tangannya atau bahunya bila berjalan-jalan.

6. Jadikan amalan untuk menidurkan anak-anak anda lebih awal dari
masa anda hendak masuk tidur. Amalkan juga masuk tidur bersama suami
anda. Inilah antara masa yang paling manis dalam kehidupan
berumahtangga.

7. Jika anda meminta pertolongan dari suami anda dan suami anda
membantu tetapi tidak sempuna perbuatannya, jauhilah dari berleter
atau marah kepadanya. Ini akan hanya menyebabkannya berjauh hati dan
merajuk.

8. Jagalah anak-anak anda dengan baik dari segala segi. Elakkan dari
sentiasa memarahi anak-anak anda, gunakan strategi memujuk dan
mendorong. Jika anda selalu marahkan anak-anak anda di depan suami
anda, suami anda mungkin merasa kurang senang, lagipun anak anda
adalah anaknya yang disayanginnya.

9. Selalulah memicit-micit dan mengurut suami anda. Amalkan mandi
bersamanya dan menggosok-gosok badannya.

10. Apabila anda masuk tidur bersama suami anda, bukalah segala
pakaian anda dan berselimut bersama suami anda. Ciumlah dengan ciuman
yang hangat, iaitu ciuman yang memberikan pengertian bahawa "hanya
kaulah satu-satunya kekasihku".

11. Bila anda tidur, sentiasalah mengadap suami anda. Jika pun anda
hendak membelakanginya minta izin darinya atau anda berpusing sambil
menyentuhnya.Cubalah tidur berbantalkan bahu suami anda, anda akan
merasakan kenikmatannya.

12. Elakkan bercerita mengenai suami anda kepada orang lain.Jika
perlu pun, ceritalah perkara-perkara yang baik sahaja. Itulah tanda
anda benar-benar mengasihi suami anda.

13. Sekiranya suami anda berhajat untuk "bersama" anda,layanilah dia
dengan baik walau bagaimanapun kesibukan dan keletihan anda.Banyak
perceraian atau kes poligami berpunca dari isteri yang kurang faham
dengan keperluan suaminya di sudut seks. Kurangnya layanan dan
banyaknya alasan menyebabkan suami berasa bosan terhadap anda.

14. Sesekali, ajaklah pula suami anda berjima'. Jika anda merasa malu
untuk menyatakannya, lakukan godaan dengan halus. Biasanya seorang
lelaki akan memahami tanda-tanda anda memerlukan jima'. Ini akan
membuatkan suami anda merasa bahawa dia diperlukan.

15. Apabila anda bersetubuh dengan suami anda, janganlah biarkan dia
bersendirian melayarkan bahtera, sedangkan anda cuma menyuakan tubuh
anda untuk disetubuhi dalam keadaan mahu tidak mahu. Hal ini akan
sungguh mengecewakan suami anda. Dia akan merasa bahawa dirinya tidak
dihargai, sedangkan pada fikirannya persetubuhan itu ialah jalinan
kasih dua jiwa yang memanisfitasikan cintanya.

16. Ketika suami anda sakit, tunjukkanlah kesungguhan anda untuk
merawatnya dan membangkitkan semula semangatnya, melahirkan kesedihan
anda dan harapan anda agar dia lekas sembuh. Dia akan ingat kepada
anda dan begitu mengasihi anda kerana dia tahu bahawa anda bukan saja
mengasihinya sewaktu dia sihat.

17. Apabila suami anda meninggal dunia, jagalah anak-anak anda dengan
baik serta berterusanlah menjaga silaturrahim bersama keluarga suami
anda. Mudah-mudahan nanti, anda akan menemui suami anda disyurga.
Semalam...semalam...geram giler aku...rasa nak turun dr keter nak tendang jerk pintu Honda pompan tu.....sial btoi....keter jer mahal....tp lesen kayu....babi sungguh...

da la potong line....men celah jerk....da masuk skit bawu nak bg signal...nyaris aku tak sondol..kalo tak...tak pasal eksiden....gampangggggg
!!!!!!!!

Tuesday, November 11, 2008

Da lama aku tak menulis...hmmm...tak tahu nak bebel apa sebenarnya....bukan apa pengorbanan ini membuatkan aku lebih sedar siapa diri ku....membuatkan aku lebih tabah....bawu aku tahu mcm mana susahnya mengendalikan sebuah keluarga...

Ringan mata memandang...berat lagi bahu yg memikul....tp itulah dunia....sesuatu yang perlu aku buat untuk membantu keluarga ku....

Hari ni...penat giler...banyak lak keje..dgn bos suh aku buat statistik report law yg tak lengkap since 2003...da tak pasal aku kene belek satu persatu..kene belek rekod yg lama2...demi sesuap nasik untuk anak ku...tak ku kesahkan...

Sunday, June 1, 2008

Da lama aku tak updated blog aku nih...ehehe...ntah la...sibuk dgn keje harian mungkin...biasalah...surirumah tangga...ehehe...

sana kena buat sini kene buat...no time for own rest...

sebab tu pd 26hb may 2008 aku berkesempatan g bercuti ke Bali bersama isteri tercinta...dgn kawan2 aku dalam 4 kuarga....

setelah menanti selama 6 bulan...menjak bulan November 2007 ..kumpul duit sedikit2....lepas gak aku ke seberang...ehehe...

pes time nek kapal terbang...peh jgn citer la....mmg gayat..takut..debar....rasa mcm nak terjun balik turun ke bumi jerk....

mula2 kapal terbang tu gerak....mula nak terbang...pehhh...mcm nak tercabut jantung ni...dub dab dub dab...org kg la katekan..tak pernah nek kapal terbang...ehehe...

5 hari d sana..terlalu banyak kenangan dan pengalaman....yg tu kang aku citer lg...mau up pic dulu....

zassssssss....

Saturday, April 26, 2008



Layanzzzzzzzzzzzzzzzzz


klip pontianak yg tersebar bawu2 nih...serammmzzz...

Monday, April 21, 2008

Oktober
- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasanangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Sukar menerima pandangan pasangan.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.
- Pasangan Ideal: Individu ini ramai pasangan yang sesuai dengannya 1,2,4,5,8,9,10,12.
- Kebanyakan bangsa melayu yang lahir dalam bulan ini.

Mac
- Mudah menawan hati pasangannya.
- Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
- Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati
- Sangat baik dalam menjaga perhubungan
-Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
- Perasaan cemburu yang minima.
- Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
- Mudah memilih pasangan tanpa berfikir dengan waras.
- Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.
- Suka menuduh melulu tanpa usul periksa.
- Berprasangka terhadap pasangan.
- Pasangam Ideal: Lahir dalam bulan 1,5,10,12.
- Kebanyakkan orang Eropah lahir dalam bulan ini.


So kesimpulannya...?????


layanzzzzzzzz

Thursday, April 17, 2008



Cara2 pembikinan susu rendah lemak d buat






Adakah kita masih tak bersyukur dan berterima kasih atas apa yg kite dpt selama ini??? Lu piki la sendiri

p/s utk pic atas skali

The Photo in the mail is the "Pulitzer prize" winning photo taken in 1994 during the Sudan Famine. The picture depicts a famine stricken child crawling towards an United Nations food camp, located a kilometer away

The vulture is waiting for the child die so that it can eat it. This picture shocked the whole world. No one knows hat happend to the child, including the photographer Kevin Carter who left the place as soon as the photograph was taken

Three months later he commited suicide due to depreesion

Wednesday, April 16, 2008



Rase2 kowang iklan ni penah kuar kat tv ke...ahaks..
Assalamualaikum wht.

MUHAMMAD S.A.W. RASUL ALLAH YG TERAKHIR! KENALI SECARA LAHIRIAH

Begitu indahnya sifat fizikal Baginda, sehinggakan orang ulama Yahudi yang pada pertama kalinya bersua muka dengan Baginda lantas melafazkan keislaman dan mengaku akan kebenaran apa yang disampaikan oleh Baginda.

Di antara kata-kata apresiasi para sahabat ialah :
- Aku belum pernah melihat lelaki yang sekacak Rasulullah.
- Aku melihat cahaya dari lidahnya..
- Seandainya kamu melihat Baginda, seolah-olah kamu melihat matahari terbit.
- Rasulullah jauh lebih cantik dari sinaran bulan.
- Rasulullah umpama matahari yang bersinar.
- Aku belum pernah melihat lelaki setampan Rasulullah.
- Apabila Rasulullah berasa gembira, wajahnya bercahaya spt bulan purnama.
- Kali pertama memandangnya sudah pasti akan terpesona.
- Wajahnya tidak bulat tetapi lebih cenderung kepada bulat.
- Wajahnya seperti bulan purnama.
- Dahi baginda luas, raut kening tebal, terpisah ditengahnya.
- Urat darah kelihatan di antara dua kening dan nampak semakin jelas semasa marah.
- Mata baginda hitam,dengan bulu mata yang panjang.
- Garis-garis merah di bahagian putih mata, luas kelopaknya, kebiruan asli di bahagian sudut.
- Hidungnya agak mancung, bercahaya penuh misteri, kelihatan luas sekali pertama kali melihatnya.
- Mulut baginda sederhana luas dan cantik.
- Giginya kecil dan bercahaya, indah tersusun, renggang di bahagian depan.
- Apabila berkata-kata, cahaya kelihatan memancar dari giginya.
- Janggutnya penuh dan tebal menawan.
- Lehernya kecil dan panjang, terbentuk dengan cantik seperti arca.
- Warna lehernya putih seperti perak sangat indah.
- Kepalanya besar tapi terlalu elok bentuknya.
- Rambutnya sedikit ikal.
- Rambutnya tebal kdg-kdg menyentuh pangkal telinga dan kdg-kdg mencecah bahu tapi disisir rapi.
- Rambutnya terbe lah di tengah.
- Di tubuhnya tidak banyak rambut kecuali satu garisan rambut menganjur dari dada ke pusat.
- Dadanya bidang dan selaras dgn perut. Luas bidang antara kedua bahunya lebih drpd biasa.
- Seimbang antara kedua bahunya.
- Pergelangan tangannya lebar, lebar tapak tangannya, jarinya juga besar dan tersusun dgn cantik.
- Tapak tangannya bagaikan sutera yang lembut.
- Perut betisnya tidak lembut tetapi cantik. Kakinya berisi tapak kakinya terlalu licin sehingga tidak melekat air.
- Terlalu sedikit daging di bahagian tumit kakinya.
- Warna kulitnya tidak putih spt kapur atau coklat tapi campuran coklat dan putih.
- Warna putihnya lebih banyak.
- Warna kulit baginda putih kemerah-merahan.
- Warna kulitnya putih tapi sihat.
- Kulitnya putih lagi bercahaya.
- Binaan badannya sempurna, tulang-temulangnya besar dan kukuh.
- Badannya tidak gemuk.
- Badannya tidak tinggi dan tidak pula rendah, kecil tapi ber ukuran sederhana lagi kacak.
- Perutnya tidak buncit.
- Badannya cenderung kepada tinggi,semasa berada di kalangan orang ramai baginda kelihatan lebih tinggi drpd mereka.

KESIMPULANNYA :
Nabi Muhammad s.a.w adalah manusia agung yang ideal dan sebaik-baik contoh sepanjang zaman. Semulia-mulia insan di dunia... untuk mengingatkan kita...

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk, "Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu. Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?" "Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagi an demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang. "Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. Dialah malaikatul maut," kata Rasulullah, Fatimah pun menahan ledakan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut bersama menyertainya. Kemudian dipanggillah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini. "Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah. "Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. Semua surga terbuka lebar menanti kedatanganmu," kata Jibril. Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan. "Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi. "Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?" "Jangan khawa tir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan surga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril. Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik.

Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang. "Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka. "Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu. "Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril. Sebentar kemudian terdengar Rasulullah mengaduh, karena sakit yang tidak tertahankan lagi. "Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku. "Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi.

Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, Ali segera mendekatkan telinganya. "Uushiikum bis-shalaati, wa maa malakat aimaanukum - peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu." Di luar, pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukkan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan. "Ummatii, ummatii, ummatiii!" - "Umatku, umatku, umatku" Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu. Kini, mampukah kita mencintai sepertinya? Allaahumma sholli 'alaa Muhammad wa baarik wa sallim 'alaihi. Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

Untuk peringatan:-
Usah gelisah apabila dibenci manusia karena masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci Allah karena tiada lagi yang mengasihmu di akhirat.
Lepas bumbung aku kene ribut...rumah banjir....akhirnya selepas 1 minggu aku tido dalam habuk...aku gamble terus renovate rumah haku..

Letak tiles...buat tingkap....cat dinding...tacap skit2 mana yg patot....dan bayaran yg kene aku kuarkan...4k++ ...peh..habis duit....tp yg penting aku puas hati....rumah sendirik...yg penting selesa....

Saturday, April 5, 2008







Mcm ni la keadaan ribut yg melanda pd 1 April 2008 yg telah berjaya menerbangkan bumbung rumah aku yg telah buat rumah aku banjir...bermula dr pkl 1 sampai pkl 2..selama 1 jam jerk...

Hmm...ada hikmah d sebalik semua ini...dugaan

Sunday, March 30, 2008

Pos. Team Pl







D

L







GF

GA

+/-
Pts
1 Manchester United 32







4

4







68
15

53 76
2 Arsenal 32







10

2







62
26

36
70
3 Chelsea 31







8

3








55
23

32 68
4 Liverpool 31







11

4








55
24

31 59
5 Everton 31







6

8







48
26

22 57
7 Blackburn Rovers 32







11

8







42
38

4 50
8 Aston Villa 32







10

9







52
44

8 49
9 Manchester City 32







10

9







37
37

0 49
11 Tottenham Hotspur 31







9

12







60
51

9 39
14 Reading 32







5

18







37
58

-21 32
15 Newcastle United 31







8

15







33
57

-24 32
16 Wigan Athletic 32







7

17







28
47

-19 31
17 Birmingham City 32







9

16







38
49

-11 30
18 Bolton Wanderers 32







8

18







30
48

-18 26
19 Fulham 32







12

16







29
53

-24 24
20 Derby County 32







8

23







16
67

-51 11

Statistik kat atas adalah sah pd 30 March 2008...tinggal 6 game lg..huhu...

Juara???agak2 saper...teke2...




Pada 19 Oktober 2007...secara rasminya..rumah lama aku kat kampung di robohkan untuk membina rumah bawu yg lagi lawa dan teguh...
Hmmm...cedey siut tgk satu2 papan..tiang...zink kene cabut...banyak kenangan dr kecik sampai la umo aku skrg selama 30 tahun kat rumah lama nih...perkahwinan aku pd 2
005 pon kat rumah lama ni gak...tp apa daya...nak buat yg bawu...yg lama kena la buang...hmmmm