Wednesday, November 12, 2008

video

Kejadian ini d katakan berlaku dalam sebuah disco d negeri Arab...tak tahu nak komen apa tp yg pasti balsan yg d terima adalah bentuk CASH...
Wahhhhhh...hari ni pon mcm semalam gak....mmg cilaka punya pompan....kali ni kuar simpang mcm bapak dia punya jalan jerk....BABIIIIIIIIII.....nyaris tak eksiden lg.....

heran btoi aku....mmg pompan bawak mcm tu ker....ikut dan jerk tak piki org lain.....nasib baik bawu lepas makan....kalo tgh lapo td mau aku berenti aku makan pompan tu.....sialan...
Tips menghargai pasangan. Tips ini adalah untuk pasangan yang sah dinikahkan, bagi yang belum tu, boley jugak baca untuk knowledge

1. Anggap pasangan seperti diri sendiri
Menganggap pasangan sebagai diri sendiri yang harus dihargai,
dibelai, dihormati, disayangi dan dikasihi. Semua orang suka dibelai
dan dikasihi apatah lagi pasangan suami dan isteri. Mengapa selepas
berkahwin cinta tidak sehangat sewaktu bercinta. Inilah yang sering
diabaikan oleh banyak pasangan. Pasangan anda adalah cerminan diri
anda sendiri. Kemana pun anda pergi potret wajahnya perlu anda bawa
bersama. Jika ini diamalkan selalu, rumahtangga akan menjadi bahagia.

2. Isteri bukan pembantu rumah
Banyak suami menganggap bahawa kerja-kerja rumah adalah tanggungjawab
isteri seratus peratus. Walhal dalam Islam sendiri tidak ada hukum
yang mengatakan bahawa isteri wajib melakukan kerja-kerja rumah.
Cuma, ajaran Islam mengatakan bahawa wanita berkahwin yang taat
dengan suami dan Tuhan, menjaga harta dan maruah suami dengan sebaik
akan dijamin masuk syurga. Itu sahaja. Atas jaminan inilah ramai
wanita tidak berkira dengan kerja-kerja rumah yang mereka lakukan
selama ini.

3. Isteri adalah manusia
Mereka ialah kaum wanita yang penuh dengan perasaan emosi. Apabila
mereka redha dan bahagia dengan setiap perkara yang mereka lakukan,
maka perasaan mereka tenang dan gembira. Namun jika mereka tertekan
dengan apa yang berlaku, maka emosi mereka mulai berkecamuk dan
sering ingin mencari jalan keluar daripada masalah yang mereka
hadapi.

4. Ingat tarikh penting
Manusia memang suka dihargai dan dikejutkan dengan pemberian hadiah
oleh sesiapa sahaja apatah lagi daripada orang yang disayangi. Jika
suami seorang yang prihatin dan menyayangi isterinya, apalah salahnya
jika dia memberikan hadiah kepada isterinya. Hadiah tidak perlu
terlalu mahal.

Cukup sekadar seutas jam ataupun sehelai tudung. Jika 'budget' anda
tidak mencukupi, sekuntum bunga dan sekeping kad sudah memadai. Hati
isteri akan tersentuh dengan pemberian hadiah dan lebih terharu jika
anda sempat menulis sepatah dua kata penghargaan di dalamnya
spt 'terima kasih di atas segala pengorbanan sayang selama ini'

5. Bantu ringankan tugas isteri
Suami perlu turun padang membantu isteri, jika setiap hari isteri
anda bertungkus lumus memasak, membasuh dan mengemas rumah. Maka
suamipun perlu membantu. Jika anda tidak mahir memasak makanan yang
berat seperti lauk pauk cukup sekadar menggoreng ikan atau telur.
Cuba perhatikan isteri anda yang sedang menikmati makanan yang anda
masak. Tentu dia berasa gembira dan tersenyum.

6. Bawa isteri berehat
Kebanyakan suami menganggap berjauhan daripada isteri adalah suatu
kebebasan baginya. Kerana isteri tidak dapat menghidu apakah yang
dilakukan di belakangya. Kini, anda cuba terbalikkan situasi ini.
Sentiasa bawa isteri berjalan-jalan dan berehat di tempat-tempat
peranginan yang menarik seperti Genting Highlands ataupun Fraser
Hills. Walaupun ia nampak remeh, tetapi setiap isteri pasti akan
menghargai saat-saat manis sewaktu berehat di situ.

7. Ciuman khas untuk isterimu
Cuba anda tanya diri sendiri bilakah kali terakhir anda mencium dahi
isteri anda ketiak dia berehat setelah begitu penat bekerja. Tahukah
anda ciuman anda di dahi atau kucupan di bibirnya dapat menghilangkan
segala kepenatan dan tekanan pada dirinya hari itu. Begitulah kuatnya
kuasa ciuman suami kepada isteri.

8. Beri pujian kepada isteri
Jangan lokek memberi pujian kepada isteri dengan mengatakan dia
cantik dan kemas. Pujian ini penting untuk menaikkan semangat isteri
tatkala semangatnya hilang dan luntur. Memanglah wajar isteri penat
jika dia terpaksa bangun pagi seawal lima pagi bagi memastikan
semuanya beres demi kemudahan suami dan anak-anak. Kemudian tidur
pula paling lewat kerana sibuk menyediakan persiapan untuk esok hari.

9. Dengar pendapat isteri
Suami isteri perlu sering bertukar-tukar pendapat tidak kira taraf
pendidikan atau profesionalisme mereka. Isu-isu semasa boleh
dijadikan sebagai 'ice-breaking'. Kemudian, berbincanglah tentang hal
rumahtangga dan masa depan. Suami boleh bertanyakan pandangan isteri
tentang problem kerjanya. Malah isteri tentu berminat hendak
mengetahui 'gosip' pejabat selepas seharian berhempas pulas di rumah.
Dari situ isteri dapat mengenali karektor rakan-rakan pejabat suami
secara tidak langsung.

10. Penuhi hajat isteri
Bukan semua hajat isteri boleh dipenuhi oleh suami. Jika isteri
berhajatkan sebuah mesin basuh ataupun mesih jahit, pihak suami
mungkin terpaksa berfikir dua atau tiga kali sebelum memenuhinya.
Bagaimanapun, jika anda tidak berjaya memenuhi hajat isteri untuk
masa yang terdekat, simpanlah hajat isteri anda itu dan tunaikanlah
apabila anda berpeluang kelak. Bukankah pemberian itu melambangkan
habawa anda adalah suami yang amat menghargai pengorbanan isteri.

Selamat menunaikan tanggungjawab masing-masing dengan seikhlasnya...
Petua mengasihi suami

1. Bagi seorang isteri, anda perlulah menjamu mata suami anda.Lelaki
mudah terangsang oleh penglihatan matanya. Pakailah pakaian yang
menarik perhatiannya. Lemparkan senyuman yang bermakna. Berdandanlah
dengan sempurna.. selitkan jelingan-jelingan manja.

2. Sambutlah kepulangan suami anda dengan gembira dan hantarlah
pemergiannya dengan hati yang sedih dan mengharapkan kesetiaan.
Jangan lupa untuk bersalaman dan berciuman apabila dia pulang dan
Apabila dia mahu meninggalkan rumah. Uruskan perihal suami anda dari
segi makanan dan pakaiannya. Isteri yang bijak menjaga suami akan
mengambil berat mengenai dua perkara penting, pertama zakar suaminya
dan kedua perut suaminya.

3. Banyak membantu suami anda. Terutamanya apabila suami anda
bermasalah. Jangan banyak meminta-minta kerana ini akan menyebabkan
suami anda berdukacita. Walaupun anda bekerja, usah boros dalam
berbelanja, sama-samalah merancang masa depan bersama suami anda.
Rujuklah kepada suami anda dalam hal-hal yang mana anda sendiri
kurang yakin atau perkara yang melibatkan kesan terhadap ekonomi
rumahtangga.

4. Nyatakan sayang anda kepada suami anda. Ia patut dilakukan setiap
hari, walaupun setelah anda beranak cucu. Jangan anggap diri anda
terlalu tua untuk itu semua.

5. Apabila berkesempatan, sentuh dan belailah suami anda selalu.Anda
boleh mencuri-curi menciumnya ketika tidak dilihat oleh orang lain.
Anda boleh memegang tangannya atau bahunya bila berjalan-jalan.

6. Jadikan amalan untuk menidurkan anak-anak anda lebih awal dari
masa anda hendak masuk tidur. Amalkan juga masuk tidur bersama suami
anda. Inilah antara masa yang paling manis dalam kehidupan
berumahtangga.

7. Jika anda meminta pertolongan dari suami anda dan suami anda
membantu tetapi tidak sempuna perbuatannya, jauhilah dari berleter
atau marah kepadanya. Ini akan hanya menyebabkannya berjauh hati dan
merajuk.

8. Jagalah anak-anak anda dengan baik dari segala segi. Elakkan dari
sentiasa memarahi anak-anak anda, gunakan strategi memujuk dan
mendorong. Jika anda selalu marahkan anak-anak anda di depan suami
anda, suami anda mungkin merasa kurang senang, lagipun anak anda
adalah anaknya yang disayanginnya.

9. Selalulah memicit-micit dan mengurut suami anda. Amalkan mandi
bersamanya dan menggosok-gosok badannya.

10. Apabila anda masuk tidur bersama suami anda, bukalah segala
pakaian anda dan berselimut bersama suami anda. Ciumlah dengan ciuman
yang hangat, iaitu ciuman yang memberikan pengertian bahawa "hanya
kaulah satu-satunya kekasihku".

11. Bila anda tidur, sentiasalah mengadap suami anda. Jika pun anda
hendak membelakanginya minta izin darinya atau anda berpusing sambil
menyentuhnya.Cubalah tidur berbantalkan bahu suami anda, anda akan
merasakan kenikmatannya.

12. Elakkan bercerita mengenai suami anda kepada orang lain.Jika
perlu pun, ceritalah perkara-perkara yang baik sahaja. Itulah tanda
anda benar-benar mengasihi suami anda.

13. Sekiranya suami anda berhajat untuk "bersama" anda,layanilah dia
dengan baik walau bagaimanapun kesibukan dan keletihan anda.Banyak
perceraian atau kes poligami berpunca dari isteri yang kurang faham
dengan keperluan suaminya di sudut seks. Kurangnya layanan dan
banyaknya alasan menyebabkan suami berasa bosan terhadap anda.

14. Sesekali, ajaklah pula suami anda berjima'. Jika anda merasa malu
untuk menyatakannya, lakukan godaan dengan halus. Biasanya seorang
lelaki akan memahami tanda-tanda anda memerlukan jima'. Ini akan
membuatkan suami anda merasa bahawa dia diperlukan.

15. Apabila anda bersetubuh dengan suami anda, janganlah biarkan dia
bersendirian melayarkan bahtera, sedangkan anda cuma menyuakan tubuh
anda untuk disetubuhi dalam keadaan mahu tidak mahu. Hal ini akan
sungguh mengecewakan suami anda. Dia akan merasa bahawa dirinya tidak
dihargai, sedangkan pada fikirannya persetubuhan itu ialah jalinan
kasih dua jiwa yang memanisfitasikan cintanya.

16. Ketika suami anda sakit, tunjukkanlah kesungguhan anda untuk
merawatnya dan membangkitkan semula semangatnya, melahirkan kesedihan
anda dan harapan anda agar dia lekas sembuh. Dia akan ingat kepada
anda dan begitu mengasihi anda kerana dia tahu bahawa anda bukan saja
mengasihinya sewaktu dia sihat.

17. Apabila suami anda meninggal dunia, jagalah anak-anak anda dengan
baik serta berterusanlah menjaga silaturrahim bersama keluarga suami
anda. Mudah-mudahan nanti, anda akan menemui suami anda disyurga.
Semalam...semalam...geram giler aku...rasa nak turun dr keter nak tendang jerk pintu Honda pompan tu.....sial btoi....keter jer mahal....tp lesen kayu....babi sungguh...

da la potong line....men celah jerk....da masuk skit bawu nak bg signal...nyaris aku tak sondol..kalo tak...tak pasal eksiden....gampangggggg
!!!!!!!!

Tuesday, November 11, 2008

Da lama aku tak menulis...hmmm...tak tahu nak bebel apa sebenarnya....bukan apa pengorbanan ini membuatkan aku lebih sedar siapa diri ku....membuatkan aku lebih tabah....bawu aku tahu mcm mana susahnya mengendalikan sebuah keluarga...

Ringan mata memandang...berat lagi bahu yg memikul....tp itulah dunia....sesuatu yang perlu aku buat untuk membantu keluarga ku....

Hari ni...penat giler...banyak lak keje..dgn bos suh aku buat statistik report law yg tak lengkap since 2003...da tak pasal aku kene belek satu persatu..kene belek rekod yg lama2...demi sesuap nasik untuk anak ku...tak ku kesahkan...