Thursday, December 4, 2008

tika ku tgk wajahnya...tgk dia bermain..tgk dia meragam...teletah dia...hilang rasa penat...terhibur...walau pon agak nakal...selalu kene cubit...selalu kene jentik...tp budak...tetap budak...

itulah anak sulung ku..lais haikal...bawu² ni aku bawak dia g gunting rambut...bagi pendek...hmm..terserlah wajah comey dia...

sebelum tu aku bawak dia g taman permainan...tgk dia berlari...main gelongsor...tertanya diri sendiri...tak ku sangka ku telah punyai seorang anak dan menjadi seorang ayah...

walau terasa sedikit bebannya..tp itulah t'jawab ku sebagai seorang ayah...tersentuh bile terfikir...pengorbanannya d tinggalkan ibunya ke maktab...dan aku yg memikul t'jawab itu...apalah seorang budak kecil yg hanya tahu main..bile bertanya..ibu..nak ibu...kadang aku bg tahu dia...ibu g sekolah...ibu g kerja...walau seolah dia faham apa yg ku sampaikan...tetapi pertanyaan tetap ada...seolah tak puas hati...

bile malam...masa dia tidur...tanpa d sangka..jatuh mengalir mata ku...terasa sayu...tenang jiwa ku....membelai rambutnya...melihat dia nyenyak d buai mimpi tanpa memikirkan hal² dunia..

dan aku...sentiasa memohon pada Nya..semoga d murahkan lg rezeki ku hendaknya..amin

1 comments:

notty_gurl said...

seday dan tersentuh jiwa ni...tpi xpe la abg mok...bebdk mmg gitew...tanya dan terus tanya...
chayokk la abg mok...~

Post a Comment

Komen Woiiiii